Selasa, 8 November 2011

10 Perkara yang Paling Tidak Disukai Lelaki

RAUT WAJAH TIADA REAKSI, KELIHATAN BERSAHAJA DAN MENGANGGUK-ANGGUK. TIDAK MENANDAKAN SEORANG LELAKI ITU SUKA ATAUPUN BERSETUJU. MUNGKIN TIDAK NAMPAK PADA LUARAN TETAPI BAGAIMANA DALAMANNYA? SALAH CUCUK, MERBAHAYA! JOM KETAHUI 10 PERKARA YANG PALING TIDAK DISUKAI OLEH KAUM ADAM.
Cepat Berubah Fikiran
Mula-mula kata suka, selepas itu cakap cuma kawan. Kemudian suka balik, nanti kata tidak sehaluan. Lelaki memang tidak gemar gadis yang tidak tetap pendirian dan cepat berubah fikiran. Membandingkan Diri Dengan Orang Lain Kalau lelaki itu meminati seseorang perempuan, nescaya dia tidak akan memandang pada gadis lain. Tidak perlulah konon-konon cuba memperkenalkannya dengan gadis lain. “Ha! Yang itu cantik, yang ini lawa.”
Bercanggah Pendapat
Mungkin kedengaran seperti berat sebelah tetapi sebagai pasangan perlulah sentiasa menyokong ideologi dan pendapatnya kerana sesetengah lelaki amat tidak gemar bercanggahan pendapat dengan mereka.
Terlupa Temu Janji
Lelaki pun boleh menjadi sensitif. Kalau sudah berjanji janganlah sesekali melupakannya. Percayalah! Kalau terlupa, si dia pasti akan rasa seperti tidak dihargai dan tidak penting.
Riak
Apa baiknya seseorang itu berperangai riak, bukan? Lelaki memang tidak gemar pasangannya bercakap gah. Dalam diam, sidia berkemungkinan akan rasa tidak setaraf dengan kamu.
Soal Berat Badan
Memang sudah hampir menjadi lumrah, lelaki memang kuat makan. Kalau bab makan lelaki memang akan  berkira. Jika seorang lelaki itu makan dalam jumlah yang banyak, tidak perlu rasanya hendak berceritatentang penjagaan badan, lemak, kolesterol dan sebagainya.
Pura-Pura Tidak Tahu
Hindarilah sifat atau perangai kuat berpura-pura. Tidak kiralah sama ada berpura-pura manja, gedik ataupun berpura-pura tidak tahuapabila si dia bertanyakan sesuatu. “Siapa? Robert Pattinson? Siapa tu? Tak kenal la...”
Malas Membuat Keputusan
Walaupun kebiasaannya sang arjuna yang akan membuat keputusan tetapi apabila dia bertanyakan cadangan,  apa salahnya kamu memutuskan jawapan. Bila sesekali keputusan yang bernas diberi, lelaki mungkin menjadi semakin sayang. Janganlah asyik berkata, “Awak pilihlah. Entah, saya tak tau...”
Kurang Sopan
Tanya sahaja kepada mana-mana lelaki, semestinya si dia tidak akan memilih  pasangan yang kurang sopan. Jikalau ada sifat pemarah, cubalah belajar mengawalnya. Mungkin ada sesetengah lelaki jenis yang memahami. Tetapi kalau  dapat jenis yang tidak boleh bertolak ansur bagaimana?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan