Selasa, 22 November 2011

Apex Khairul Fahmi Dan Elia Putus Tunang

Terkejut beruk Abang Nara dibuatnya apabila membaca tajuk muka depan Metro Ahad hari ini. Khairul Fahmi atau Apek sudah pun putus tunang dengan Elia yang lebih dikenali dengan nama Jejari Runcing. Dan Apek menafikan puncanya adalah kerana kewujudan orang ketiga iaitu Dahlia Teck.
khairul fahmi apek putus tunang
Di bawah adalah laporan penuh daripada Metro Ahad (penat nie Abang Nara taip satu-satu) berkaitan putusnya pertunangan Apek dan Jejari Runcing. Tidak pulak diketahui bilakah sebenarnya mereka telah putus, namun kemungkinan besar ialah sebelum perlawanan Malaysia menentang Singapura.
Sebenarnya saya tampil membuat kenyataan kepada MA kerana tidak mahu perkara membabitkan saya dan Elia berpanjangan. Selepas berfikir panjang dan berbincang bersama keluarga, saya perlu memberitahu peminat mengenai perkara sebenar.
Saya tahu cerita mengenai saya bersama wanita lain tersebar luas dalam pelbagai laman web dan blog. Begitupun, saya ingin menjelaskan semua itu tidak benar. Saya bukan kaki perempuan atau ‘playboy’. Semua itu adalah tuduhan yang tidak berasas.
Kerana isu berkenaan, hubungan saya dengan Elia (tunang) semakin renggang. Malah, sejak ia menjadi lebih teruk, Elia memberitahu saya dia mendengar cerita kononnya saya berjumpa seorang wanita lain di luar dan berpimpin tangan. Selain itu, beberapa gambar wanita lain turut tersebar di Internet dan ia dikaitkan dengan saya. Dalam banyak-banyak gambar, hanya beberapa yang saya kenal. Antaranya ialah Dahlia.
Namun, Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya. Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.
Selain itu ada yang mengatakan wanita yang berdua-duaan dengan saya dalam gambar adalah Dahlia. Sebenarnya gambar itu diambil ketika sesi temubual saya bersama wartawan dan wartawan wanita yang bergambar dengan saya adalah rakan kepada seorang wartawan. Jadi tidak timbul isu saya bergambar mesra dengan Dahlia atau wanita lain.
Saya juga dikatakan membeli sebuah kereta dan menghadiahkannnya kepada Dahlia. Hakikatnya, tuduhan itu tidak berasas. Kereta dimaksudkan itu milik kakak saya. Malah kereta itu juga atas nama kakak saya. Jadi macam mana cerita ini boleh timbul?
Kerana pelbagai tuduhan berkenaan, Dahlia dan keluarganya menjadi mangsa dan menerima pelbagai tohmahan dan kata-kata kesat. Kerana tidak tahan dengan masalah itu, mereka meminta saya menjelaskan segala-galanya, lebih-lebih lagi mereka tidak ada kena mengena dalam isu ini.
Selain itu timbul isu kononnya saya tidak hormat orang tua, memarahi dan menengking ibu Elia. Saya tidak menafikan ada bercakap dengan makcik (ibu Elia) tetapi tidaklah sampai menengking atau meninggikan suara. Pada saya, semua itu lebih kepada perbincangan bagi menyelesaikan masalah antara saya dan Elia.
Mungkin kenyataan dikeluarkan Elia di laman Facebook miliknya tempoh hari mengatakan saya memarahi ibunya disebabkan perasaan marah kerana pelbagai isu ini.
Terus terang saya masih menyayanginya. Malah, perkenalan yang dibina selama dua tahun membawa kami melalui pelbagai perkara bersama. Cuma, bila keadaan menjadi bertambah keruh dan berpanjangan, saya perlu membuat keputusan muktamad.
Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami. Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.
Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.
Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.
Lagipun masalah antara kami memang sudah lama berpanjangan. Cuma ia tidak diperbesarkan, lebih-lebih lagi ia cuma membabitkan kami berdua. Namun bila ia merebak dan melampaui batas, saya perlu segera menyelesaikannya.
Ramai juga yang mengatakan saya semakin lupa diri dengan kejayaan yang saya miliki. Sebenarnya saya belum berjaya lagi. Perjalanan karier saya sebagai pemain bola sepak masih jauh. Lagipun saya masih muda. Banyak perkara yang saya perlu pelajari sebelum saya bersedia menempuh alam perkahwinan.
Untuk setahun dua ini, saya bertekad mahu fokus sepenuhnya kepada bola sepak. Saya tidak mahu sebarang kontroversi merencatkan perjalanan kerjaya saya dan ia antara sebab kenapa saya buat keputusan berkenaan.





Seluruh Malaysia kecoh dengan pengumuman rasmi daripada penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat mengenai pertunangannya bersama Elia yang putus di tengah jalan, hari ini. Baca artikel asal Khairul Fahmi & Elia Putus Tunang.
Satu persoalan. Ramai yang tertanya-tanya bilakah Khairul Fahmi memutuskan tali pertunangannya? Adakah sebelum atau selepas perlawanan Malaysia Vs Singapura tempoh hari? Andai kata sebelum perlawanan, jelas sekali Khairul Fahmi dapat memberikan fokus yang terbaik tanpa diganggu dengan masalah peribadinya bersama bekas tunang. Apatah lagi, Khairul Fahmi merupakan satu-satunya pemain yang tampil cemerlang menyelamatkan Malaysia daripada terus dibolosi gol.
Cuba bayangkan, jikalau Khairul Fahmi tidak fokus dan dihantui dengan pelbagai masalah peribadi yang melanda. Tak dapat nak bayangkan betapa kecewanya harapan 28 juta rakyat Malaysia, termasuk 85000 penyokong Harimau Malaya & Nora Danish yang berada di Stadium Nasional Bukit Jalil, tempoh hari.
Setakat ini, tiada pengumuman atau sebarang kenyataan di Facebook atau pun blog bertemakan sidang media yang dibuat oleh Elia, Jejari Runcing. Adakah Elia kini sibuk merakamkan single terbarunya berjudul Penawar Rindu & Duhai Hati?

1 ulasan:

Bila Bulan Berwarna Jingga berkata...

sekadar renungan sahaja..apepon doa yang terbaek utk hero skuad harimau muda ini..walau gosip yang melnda jangan luntur semangat menyokong skuad harimau muda kita..

Catat Ulasan