Selasa, 1 November 2011

cerita sahaja

 
Org t'lalu rmai dlm bas mini. Naiklah sorng wanita muda yg sedang
mgndung. Lalu dgn sopan dia b'kata kpd seorang lelaki yg sedang
ddk di sebuah kerusi. "Encik, bolehkan bagi saya ddk? Sy berdiri x
pa, ttpi budak di dlm ni..". Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya
kepada wanita tersebut.
kmdian lelaki itu pun mengeluarkn rokok lalu menghisap
rokok, lalu wanita itu berkata, "Encik, boleh ke encik b'hnti merokok. Sy
x pa, tapi budak di dlm ni..". Lelaki itu pun dgn tersipu2 m'buang putung
rokok tersebut. Tetapi di dalam hati membara, geram betul dgn wanita itu. Dah
lah aku t'pksa beri tmpt duduk aku, ni dia boleh tegur aku yang sedang
mrkok.
Mcm mna aku nk pekena dia pula? Tiba2 angin bertiup, dan
terselaklah kain wanita itu, dan nampaklah pahanya yang putih melepak, maka dgn
spotan lelaki itu be rkata "Cik puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan.
Saya tak apa, tetapi budak di dalam (seluar) ni tak boleh ...."♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan