Isnin, 31 Oktober 2011

6 sikap perempuan yang menjadi idaman lelaki



Berkenan tak gadis cenggini? (untuk lelaki)
tingin tak nak jadi cenggini? (untuk perempuan)

cenggini cenggana? gambar pun nampak muka je, tu pun separuh, seluruhnya kita tak tahu..(nilah masalah orang kita, negatif memanjang..positifkan minda anda k.) Dah..dah..melalut dah.. bukan tu yang Auliyya nak ketengahkan.. dah ini jew gambar yang menarik bagi Auliyya, so Auliyya tempek jew la.. (Emo) .

Gadis-gadis sekalian.. pandang mata Auliyya...eye contact tu penting ! saje lah Auliyya nak nengok kome-kome niw faham ke idok ! (maksudnya suh baca betul-betullah, nak mandang mata cane, lain lah kalau berdepan) ha ni belajar ke tak BM nih.. isi tersurat dan tersirat?.. Haisshhh..

Kita orang pempuan ni, kenalah baik-baik belaka. beradab sopan, aicehh...barulah si suami/pasangan makin jatuh hati. makin sayang...niw idok, belum kawen.... sopan santun, lemah lembut kalah gadis dolu-dolu.. hah ! dah kawen tak ke terkejot berok si suami, terserlah perangai kome yang sebenar ! Jangan berpura-pura.. ingat tu ya (untuk Auliyya jugak)

Nih antara sikap/sifat kita gadis-gadis sunti niw, yang dok buat teruna terpikat..
(hah si teruna ape angkat2 kening tuh, senyum 360 darjah!amboii)



  Pandai Berbicara
nih penting nih *take note ya* .. Rumah tangga atau sesuatu hubungan perlukan komunikasi yang baik untuk mengekalkan hubungan. kita kena lah bagi perhatian (eye contact) bila pasangan sedang bercakap, atau bagi pandangan yang baik. Even dia cakap sal perkara yang kita tak minat..cuba bagi respon yang baik. Jangan pulak pandang tempat lain, then hangguk-hangguk macam burung belatuk. tak pasal kena tempeleng free. Pastu, jangan lah serious sangat, bergurau sendalah.. baru lah mesra. hikhik


  Memiliki sifat keibuan :
Ambil berat, tapi janganlah over sangat sampai itu ini tak boleh. Seperti yang kita faham sifat keibuan ni, mestilah lemah lembut.(okay korang jangan bayangkan ibu/emak/mama yang garang) haishhh. Sifat macam nih dari wajah kita dah dapat nengok dah.. orang laki-laki tahulah..kekalkan sifat tuh, sebab wajah tu lah yang buat pasangan kita jatuh cinta walaupun ketika kita dah tua.


  Keanak-anakan :
Haishh jangan dok lompat-lompat cenggitu ! bukan keanak-anakan yang macam tuh yang Auliyya maksudkan.. MELAMPAUlah ! Dah tua keparat nak lompat macam tu, tak siuman dah tu..Cuma manja sikit dengan pasangan..Ceria bila bersama dengan dia..Bahagia je dia tengok...Kalau dia tengah ada masalah pun, dia boleh lupa tawwww ! Tapi kena bijak menggunakan situasi.


  Penuh Pengertian :
Kalau dia terbuat silap, janganlah cepat sangat buat keputusan atau salahkan dia sepenuhnya dan jangan sesekali mengeluarkan perkataan-perkataan kesat. Cuba bawa berbincang dan maafkan dia sepenuh hati.
selesaikan dengan cara baik..


  Menghargai :
Apa je yang dia dah buat untuk kita, hargai dengan baik.. jangan banyak songeh (complain). Penghargaan dari kita buat dia merasa bangga dan bersyukur dengan kehadiran kita.


  Menjaga penampilan dengan baik :
Menutup aurat, menjaga kebersihan diri, tak gedik-gedik..tak bising-bising kat kedai makan seolah-olah nak bagi tahu suara dialah paling kuat kat dunia ni. hadoii sapelah nak perempuan cam tuh? pendek kata jaga diri baik-baiklah..


Memang lah akan ada yang cakap, jadi diri sendiri lebih baik, pasangan yang baik kenalah terima kita seadanya..terima kekurangan kita tanpa menyoalkannya. Tapi tiada salahnya memupuk semua niw dalam diri kita..BUKAN BERPURA-PURA atau MEMAKSA DIRI SENDIRI..kebaikannya untuk kita jugak. tuk hubungan kita jugak..supaya ianya berkekalan..

Bagi lelaki, bila dah dapat gadis cenggini, korang pun kenalah buat yang terbaik tuk dia okay !


Ada tambahan @ bantahan? sila nyatakan..boleh kita kongsi.. :-)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan